Matematiku může zvládnout každý

Základní dovednosti počtů a logického uvažování se vyplatí dítěti představit co nejdříve. Ať se již jedná o říkanky obsahující čísla a jednoduché počty či o obrázkové knížky. Rovněž při samotném hraní není od věci počítat kovová autíčka či dřevěné kostky. Vše se posléze může odrazit v uvažování dítěte, které veškeré tyto podněty pečlivě vnímá. Stejně by tomu tak mělo být i ve školkách, nicméně jistotu budete mít vždy jen a pouze doma, kde máte dítě pod kontrolou. Rozhodně tedy nic nezanedbejte .
vybarvování omalovánek.jpg
Nástup na základní školu je naprosto zásadní a přelomovou událostí snad ve všech ohledech, dítě se otevře spoustě nových informací a získá dovednosti a znalosti. Je velmi důležité, aby i k matematice přistupovalo se zvědavostí, a nikoliv s odporem. Je nezbytné zajistit, aby veškeré nejasnosti byly malému žákovi osvětleny. Rozhodně se tedy vyplatí nejen pozorovat známky, které váš potom nosí domů, ale také čas od času s ním usednout nad pracovní sešit matematiky a ověřit jeho pokrok. Jakmile budete mít sebemenší pochybnosti o plném chápání daných úkonů, osvětlete dítěti postup.

Vyšší ročníky již mohou být z hlediska náročnosti ošemetnější, přičemž dítě se může poměrně rychle začít trápit a látce přestávat rozumět. Navíc jde o věk, kdy se váš potomek přestává se vším automaticky svěřovat rodičům, o to více o možných neúspěších a neznalosti. Promluvte si tedy při špatných známkách s daným učitelem, případně se nebojte sáhnout po doučování.
text na papíře.jpg

Když se objeví písmena namísto čísel


Středoškolská matematika pak již dokáže značně potrápit, jakmile se čísla začnou měnit v neznámé, začíná jít skutečně do tuhého. Může se rovněž stát, že ačkoliv byste svému potomkovi rádi pomohli, nebudete sami vědět jak. V takovémto případě je doučování naprostou nezbytností, dozajista se nevyplácí mechanicky se naučit daný postup a ten následně aplikovat bez samotného pochopení problému do jeho hloubky.

Výhodou v dnešní době mohou být portály, kde lze nalézt postupy k řešení jednotlivých matematický problémů, a to krok za krokem, nejčastěji formou video návodu.
Je tedy nezbytné zajistit, aby se matematika v průběhu studia dítěti nezprotivila a aby byl postup vždy jasný. Plné pochopení problému je nezbytností.

Matematiku může zvládnout každý
4.5 (90%)2